یزدفردا: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: بیان نقادانه در قالب شعر طنز، سرآغازی نیک برای یک رویداد سازنده در دستگاه قضا است.

به گزارش یزدفردا: غلامعلی دهشیری در نشست شورای سیاست گذاری جشنواره شعر طنز عدلیه بیان داشت: دادخند، ورود دستگاه قضا است در برگزاری جشنواره طنزی که مسیری را برای اتفاقات فرهنگی در عرصه‌ی ملی به روز قوه قضاییه باز کرده است.

این مقام قضایی، طنز را یکی از زیباترین و موثرترین قالب‌های انتقال پیام دانست و اظهار داشت: شکوفایی استعداد‌های ادبی در حوزه شعر و ادب، تولید محتوا و تولید آثاری ماندگار با موضوع عدلیه علاوه بر انتقال پیام در اطلاع رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تبیین سختی‌ها و دغدغه مندی‌های دستگاه قضا و همچنین بیان آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری از آن، با استفاده از بهره گیری از ظرفیت شعر طنز یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این جشنواره است.

دهشیری افزود: این جشنواره و سایر برنامه‌های اجتماعی دستگاه قضایی، در اجرای سند تحول قوه قضاییه و اجتماعی کردن این قوه و افزایش سرمایه اجتماعی دستگاه قضا صورت می‌گیرد.

گفتنی است اولین دوره جشنواره شعر طنز عدلیه (دادخند) از ابتکارات دادگستری استان یزد در سال ۱۴۰۱ بود که با ارسال ۱۲۴ اثر از ۲۲ استان کشور برگزار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا